Sunday, April 4, 2010

UBM Mansoura

Salam,

Pagi tadi bukak je YM dapat msg ni :-

ehsan aljauhary: Assalamualaikum wbt..
Kepada semua peserta Family Day UBMM..
Diharap antum dapat hadir ke DPJA jam 6:30pg esok..(05hb April)
Jangan lambat kerana waktu terlalu singkat..
Kpd yg ingin mandi laut boleh bawa pakaian lbh..
Jgn lupa bawa sarapan sendiri..
Sekian..
sebarkan pada yg berkenaan..
Wassalam..

mm.. nak gi ke tak nak? tapi ni lah satu ikhtilat syari'e yang dibenarkan (suami dan isteri). Tapi skrng yang tak kawin pon blh buat, couple, sms, call, chat, dll.. sebab rasa itulah pasangan mereka utk masa akan datang. Luh Mahfuz telah mereka ketahui.

us Nazrul ada bagi tahu pasal ni, biah solehah akan setle kalau sume kita dapat mendirikan rumah tangga (salah satu cara) dan sekiranya kita tahu apa tertulis di luh mahfuz maka buatlah seperti yang tertulis sama ada yang baik atau yang buruk tapi masalahnya adakah kita tahu dan kita nampak apa yang tertulis di luh mahfuz?.

Penasihat ubm kena gie la (walaupun berat mata memandang berat lagi diri yang keseorangan). Moga program hari esok dapat berjalan dengan jayanya. Objektif dan matlamat perlu selari dengan apa yang telah ditetapkan. Moga ia menjadi salah satu misi dalam merapatkan ukhuwah sesama yang berkahwin, yang akan berkahwin, dan lain² status.

-catatan santai je-

6 comments:

Anonymous said...

berusahalah semaksimum yg terdaya
jangan pula kau lupa
letaklah pergantungan yg tinggi kepada Nya.

Seorg lelaki dtg bertemu Rasulullah dan bertanya: "wahai Rasulullah, adakah aku perlu menambat untaku dan bertawakal? atau aku biarkannya dan bertawakal?"jawab baginda saw: "ikatkkan ia terlebih dahulu, kemudian bertawakallah."

محمد حكيمى بن عبد المطلب said...

Salam ustaz..x lama dh tuu.bila lgi???tunggu pa lama2.hehehehe..pengerusi ni bak pisang goreng panas.hehehe..ramai yg sedang menanti..

Wafa Hazim said...
This comment has been removed by the author.
Wafa Hazim said...

Thanks anonymous..satu ilmu yg baru juga untuk sy ketahui sebagai pembaca blog ni..semoga semuanya di permudahkan oleh Allah SWT..

Untuk penulis blog..InsyaAllah, saya yakin jika ada jodoh kamu tak ke mana..jgn bersedih memikirkan diri yang keseorgn..intermidiaries untuk sesuatu yang baik, InsyaAllah akan ada kebaikan juga dari Allah untuk diri..

Semoga segalanya baik..n carilah luar biasanya seseorang di sebalik biasa-biasanya dia..dan lihatlah apa yg kamu perlu dan bukannya apa yang kamu mahu..I pray 4 u..InsyaAllah akan ada sinar nanti..

Wassalam.. :-)

Anonymous said...

tumpang tnya...
sahabat tu mcm mn?




shbt tu ms sng je..

shbt tu, kita boleh gunakan dia. kita boleh sakitkan ht dia . kita boleh buat dia lemah. lps tu, buang je lah..hbs citer......

tp, sy rs, lebih baik kalau kita bg racun kat shbt kita. at least, shbt kita xsakit sgt.

maaf lah, tiba2 je serang blog ni.

Muhamad Amirul bin Hasim said...

-->>to Kimi : pisang goreng? sapa la yang nak beli pisang goreng tu?